Налазите се |
Шах-мат испреплетаности (Политика)
Шах-мат испреплетаности (Политика) Корице варају. Ово није књига о шаху, али јесте једна узбудљива херменеутичка партија са читаоцем, која обухвата временски распон од чак дванаест хиљада година! Вештим и изазовним приповедањем, Барбара Садурска се мајсторски поиграва како са очекивањима читаоца, тако и са могућностима приче, чинећи свој роман изнова подстицајно измичућим. To je омогућено промишљеном композицијом књиге и, пре свега, изненађујућим симултанитетом више временских равни. 13. март 2024.
Духовите минијатуре и „вреле“ теме (Новости)

ЈЕВГЕНИЈ Водолазкин, филолог, историчар књижевности и писац чији су романи понели значајне руске и светске књижевне награде, а у Србији награду „Милован Видаковић“ и Велику награду „Иво Андрић“, написао је изузетно вредну књигу есеја која је у "Службеном гласнику" 2022. године објављена под насловом „Иди неустрашиво: између књижевности и живота“, у преводу Радмиле Мечанин. Читајући ову обимну књигу која садржи и аутобиографске елементе у прилици смо да, полазећи од рефлексија које припадају најпре детињству аутора, пратимо како се развијао и богатио његов унутрашњи свет, који су догађаји на њега особито утицали, које је духовне и моралне позиције Водолазкин с протоком времена утврдио, да би са њих вишеструко плодотворно деловао - и као научник и као писац. „Иди неустрашиво“ јесте књига која кроз конкретне, врло живописне примере, показује различитост менталитета одређених народа да ли и ко верује у извесне подударности, како се ко односи према смрти, ко је прихвата а ко јој се руга, како се који народи односе према рођенданима, или одлукама пријатеља да рођендане славе неког другог, а не датума из крштенице и сл.

13. јул 2023.
Бајка о никада снимљеном филму Горана Паскаљевића (Bookvar магазин)
Бајка о никада снимљеном филму Горана Паскаљевића (Bookvar магазин) снимљеном филму Горана Паскаљевића (Bookvar магазин) 31. мај 2021.
Приче о јуначкој непослушности: Ја кажем НЕ! (Bookvar магазин)

Лако је рећи „не“. Шта је то? Обична реч. Само један слог. Готово ништа. Један сугласник после кога следи самогласник. То може и мало дете. Заправо, деца веома брзо науче да изговарају „не“, а онда почињу да га понављају у свакој прилици. Потребно је само зрнце храбрости и свест о последицама због изговореног. Храбре жене и ништа мање куражни мушкарци требало би свакодневно да изговарају ту малу реч. Чисто зарад одговорности према друштву, чисте савести, личног интегритета и самопоштовања. А то је једино што имамо – интегритет.

26. новембар 2020.
„Даблин ноар“: Најбоље ноар приче до сада (Bookvar magazin)

Најбоље ноар приче до сада!

31. мај 2020.
"Суманути" Витолда Гомбровича у издању Службеног гласника (Данас, Култура)

У Србији мало позната књига чувеног пољског писца и драматурга Витолда Гомбровича „Суманути“, у преводу Бисерке Рајчић и у издању Службеног гласника, представљена је јуче у београдском клубу-књижари-галерији овог издавача.

15. јануар 2020.
Жан-Пол Сартр и Симона де Бовоар: Филозофија са много секса (Данас, Викенд, Књига)

Понекад се каже да егзистенцијализам представља више расположење него филозофију, те да његово порекло можемо пратити до патњом обузетих романописаца XIX века, и још даље, до Блеза Паскала, кога је ужасавала тишина бесконачних простора…

… и даље од тога, до Светог Августина и његовог самопреиспитивања, и још даље, до Старог завета и уморног Проповедника, и до Јова, човека који се усудио да доведе у питање игру коју Бог игра с човеком, а онда се, застрашен, покорио. Укратко, то порекло сеже до свакога ко се икад, било којим поводом осетио незадовољно, бунтовно или отуђено.

10. мај 2019.
НЕИСПРИЧАНЕ ПРИЧЕ О ТИТУ Зашто је наљутио Хрвате и шта је рекао Че Гевари (Блиц, Култура)

- Само је једна година фалила па да будем у Кабинету од његовог оснивања па до краја. Кабинет је оформљен 1953, а ја сам дошао 1954. и остао до 1980. - сећа се Мандић који је ових дана издао четврту књигу сећања на тај период „Тито неиспричано“ (у издању „Службеног гласника“). Можда оно „неиспричано“ на први поглед звучи претенциозно кад се има у виду на стотине објављених књига о Титу, али има дубоко оправдање с обзиром на то да је Мандић сведок из прве руке и да је зналачки обухватао „људе, догађаје, аутобиографске фрагменте...“ - како стоји и у поднаслову књиге, не повлађујући оном анегдотском и мистификацијама. И без тога живот Јосипа Броза био је довољно интересантан.

10. новембар 2017.
Први српски тwiтт кувар” Слободана Ј. Ж. Стојићевића (Данас, Живот)
Први српски тwiтт кувар” Слободана Ј. Ж. Стојићевића (Данас, Живот) За очување традиционане кухиње и српског језика. Друштвене мреже, рецепти старе традиционалне кухиње, приче о јелима и које чему приде - то је укратко “Први српски тwитт кувар” Слободана Ј. Ж. Стојићевића, који је Службени гласник објавио у оквиру Библитеке Посебна издања и почетком недеље представио у свом Клубу-књижари у Београду. 1. март 2017.
Борисав Челиковић: Срби су гладни истине о себи (Вечерње новости, Култура)

Едиција КОРЕНИ вратила је у национално памћење рад Јована Цвијића и његових сарадника из Српског етнографског зборника.

5. фебруар 2017.